Wednesday 20 July 2011

TEMUJanji :)

"Jodoh umpama sungai Nil dan Mesir. Tanpa sungai Nil tidak adalah Mesir.Indahnya Mesir kerana hadirnya sungai Nil. andainya itu cinta dan jodoh walau diputar kemana sekalipun ia tetap disitu setia dan abadi....."

aku suka bait2 ayat ni....dicedok dari filem Ayat-Ayat Cinta atau lebih tepat lagi novel hasil Habiburrahman ElShirazy..
kalau dulu...bg aku sekali aku suka org tu, sah dia memang yg akan jadi yg terakhir...tp semakin lama aku sedar...yg jodoh pertemuan kuasa Allah..
kita hanya mampu berdoa..tp klo Tuhan kata 'BUKAN' maka BUKAN la buat kita...

aku tulis entry ni sebb aku sedih dengar mak kwn aku ni ckp kt umi..sebelum ni...6 tahun sebelumnya,(hambik ko) umi aku dan mak dia pernah berangan-angan nk jodohkan kami...padahal, aku memang kwn rapat ngan dia..lgpn mse tu bru form 2 kot..aku xde perasaan nk bersuka2 ni..=_=" then aku ckp kt budak tu baik2..at least aku xbg dia harapan..walaupn mak dia dpt rasakan aku ngan ank dia xkn ada apa2, dia still baik sgt ngan aku....klo aku dtg raya dia memang masak mcm2 la..duit raya jgn ckp...setiap tahun bg...aku plak yg dia bg paling byk..smpai rasa nk bg balik je...huhu

then beberapa hari yg lepas, dia bgtau umi....dia kata dlm nada yg sedih, 'i tau anak u mesti dah ada org lain'..serius, aku sebak kot....mak dia baik ngan family aku...n memang semua family dia baik ngan family aku..tp perasaan aku xbleh nk ubah...dri dlu aku da try..tp memang xbleh...
apepn, makcik...semuanya Tuhan da aturkan...maybe ada lagi yg terbaik dari sy utk anak makcik....=)

ok,tutup crita ni..casual worker, saya pegang kata2 awk sebentar td...:) n jgn lupa temujanji 26hb ni eh?? 

1 comment: