Wednesday 21 September 2011

double bond---->ikatan dubel =..='

salam.
hujan lagi kt tanjung malim ni.. dan mula la aku teringat kt semua org yg aku rindu.
umi, abah, naeil, adik2 aku, dan dia. td kelas xpack sgt so, lama gler aku tdo td. bangun je pening kepala. =,="
first lecture organic chemistry td, semua kwn2 aku cm blur je ngan ape yg prof tu ajar. kitorg dah la lama tinggalkan subjek tu. hampir 1 tahun lebih. tiba2 prof tu plak g ajar dalam bahasa melayu. masalahnya terminology chemistry tu xsama in english dengan bahasa melayu. jauh sgt bunyinya. bila kitorg senyap, dia kata kitorg xde mood nk belajar la, layu lah. adoi. susah klo lecturer ikut suka dia je. contoh perkataan la kn. dalam english, double bond tp bila diterjemahkan dlm b.melayu jadi ikatan dubel. =..= tak ke pelik.. functional group=kumpulan berfungsi, staggered=terpirau. OMG, sangat berbeza. sume muka nk tension td.. then lepas kelas, aku g amek slip exam kt P.A handsome aku, Profesor Madya Dr. Ismail Zainol. dah 1 minggu aku turun naik bilik dia tp selalu xde blik. so semalam aku call dia, dia ckp tggu dia abis waktu lab. so, td aku dtg dia da ada. dia kata byk improvement. dia wish congrates kt aku n suh aku cuba lagi dpt pointer cmni utk sem ni. InsyaAllah. aku xberani berjanji, tp aku akan cuba. :)
umi pn selalu menaruh harapan yg tinggi kt aku. kdg2 aku takut aku akan kecewakan dorg. huhu aku harap sgt semester ni aku dpt belajar betul2. doakan saya eh? ^^

p/s: to casual worker----> awk pn belajar baik2 tau! iknowucandoit, dear! :) iloveumoreandmoreandmore :D

No comments:

Post a Comment